Így tudsz előnyt kovácsolni ebből a vesztett helyzetből
1. lépés: Nyugtasd meg az olvasódat és oszlasd el a bizalmatlanságot
Minden egyes apró kis csalódás a bizalmatlanság felé vezet. Neked kell “kiengesztelni” az olvasót, és biztosítanod kell arról, hogy nem történt nagy baj.
A legjobb, ha először is elnézést kérsz! Függetlenül attól, hogy az olvasód gépelt el valamit, vagy tényleg a te hibád.
Ehhez használhatsz valamilyen grafikát, animációt is, amivel egy picit oldani tudod a feszültséget például egy humoros képpel.
2. lépés: Mondd el, hogy mi történt és miért került erre az oldalra
Fontos elmondanod, hogy a keresett oldal már megszűnt vagy nem is létezett. De előfordulhat az is, hogy az URL megváltozott, esetleg ő gépelt el valamit.
3. lépés: Ajánlj fel helyette alternatív megoldásokat
Végül utolsó lépésben érdemes megoldást adni azzal, hogy felsorolod azokat az oldalakat, amik valószínűleg érdeklik az olvasót. Ilyen lehet például a Blog oldalad linkje, vagy egy terméked/szolgáltatásod aloldala, esetleg a Kapcsolat oldalad.
Ha jól működik a weboldalad belső keresője, akkor egy keresősávot is kitehetsz, ahova be tudja írni azt a kulcsszót, amit eredetileg keresett. Ha nem vagy ebben biztos, inkább ne használd, mert a legtöbb weboldalon ez nem jól működik és csak újabb csalódásokhoz fog vezetni.